Nuffnang Ads

Wednesday 11 December 2013

Tips Cepat HAMIL

Assalamu'alaikum....Salam Sejahtera semua....
Sihat ke harini?? Harap2 semua sihat la yer..hujung tahun camni time cuti sekolah mesti ada banyak planning kan? Pastue time2 cuti panjang camnie banyak la yang nak langsungkan majlis perkahwinan..Sana sini tengok kenduri kahwin..meriah betul..



Baru-baru nie akma balik kampung dalam perjalanan tue dekat 10 buah kenduri..hihi banyaknya..jenuh makan..Bila dah selesai berkenduri kendara nie sampai masa mesti ramai yang rancang nak baby plak..ada yang bernasib baik lepas kawen trus bunting pelamin..Tapi ada juga yang Allah uji bagi lambat sikit..Mungkin ada kat sini yang masih dok cuba nak dapatkan baby tue bolehla tengok tips untuk bagi cepat pregnant..kita hanya usaha Allah yang akan tentukan..cubala, ikhtiar pastu jangan lupa doa minta pada-Nya...



 BERAT BADAN
Dapatkan berat badan yang IDEAL sebab kalau berat badan yang terlalu berat atau terlalu kurus, boleh jadi punca pada masalah kesuburan. Jadi sangatlah penting untuk tau BMI kita. BMI normal antara 20-24..Jangan lupa yer nanti p timbang n ukur tinggi pastu kira BMI.

 WAKTU SUBUR
Hari subur cuma EMPAT hingga LIMA hari sahaja sebulan. Kalau kita tau hari subur dengan TEPAT, maka peluang untuk hamil boleh ditingkatkan. Kalau haid tetap tiap-tiap bulan senang nak kira waktu subur nie, kalau tak tetap boleh beli kit ovulasi kat farmasi kalau nak ramal hari subur dengan tepat.

 HUBUNGAN INTIM
Lalukan hubungan intim dengan KERAP (3-4 kali seminggu) adalah disarankan terutamanya pada waktu subur. Sesetengah posisi boleh bantu ada hamil seperti posisi suami di atas.

 MULTIVITAMIN
Disarankan mengambil multivatamin termasuk ASID FOLIK untuk kurangkan risiko janin cacat. Suami pula disarankan ambil supplemen ZINC untuk tingkatkan pengeluaran sperma.

 DOKTOR
Jumpa doktor untuk pastikan anda bebas daripada sebarang masalah. Cyst, endometriosis atau fibroid kerap dikaitkan dengan masalah sukar hamil. Jika pemeriksaan dibuat dari awal, rawatan akan diberikan dan dapat mengelakkan masalah sukar hamil.


Dalam entry seterusnya nanti akma akan share vitamin yang boleh diambil oleh suami isteri untuk kesuburan..Jadi tunggu ya  !!!

Nak dapatkan Shaklee??
PM/ sms/wassup/wechat: 013-240 8853














No comments:

Post a Comment