Nuffnang Ads

Friday 20 December 2013

Keputihan dan cara atasinya

Keputihan merupakan antara masalah kesihatan yang sering dialami oleh kaum wanita. Boleh dikatakan masalah keputihan menjadi masalah yang kedua selepas gangguan haid dan istihadah.

Wanita biasa mengeluarkan keputihan atau discharge selepas mencapai akil baligh. Keadaan ini disebabkan oleh kesan daripada ransangan hormon  pada servik dan faraj. Apabila keputihan ini tidak memberi apa-apa kesan atau simptom seperti gatal ataupun berbau busuk, maka ia adalah keputihan yang biasa dialami oleh wanita. Selepas haid, cecair yang keluar selalunya sedikit dan pekat ataupun kering.

Semakin hampir wanita kepada masa suburnya, keputihan ini menjadi semakin banyak dan semakin basah. Cecair ini biasanya menyerupai telur putih yang belum masak dan ia melekit. Cecair begini menunjukkan wanita itu subur. Selepas dua hingga tiga hari, cecair itu berubah menjadi pekat dan kering semula sehingga kedatangan haid yang seterusnya.

Apabila mempunyai tanda-tanda seperti gatal dan berbau busuk, anda dinasihatkan berjumpa doktor bagi mendapatkan pemeriksaan dan rawatan yang sewajarnya.



Selain mendapatkan rawatan dengan berjumpa doktor, anda juga boleh merawat masalah keputihan dengan mencuba produk yang bernama ALFALFA sejenis vitamin berasaskan herba keluaran SHAKLEE.

Jom lihat testimoni dari pengguna ALFALFA untuk merawat keputihan:

TESTIMONI:












Jika berminat, sila hubungi saya:
sms/ wassup/ wechat:
013-2408853 AKMA

No comments:

Post a Comment