Nuffnang Ads

Monday 9 December 2013

Kenapa perlunya Leaders dan Support Group yang betul??

Assalamu'alaikum..
Bersiaran lagi lepas dua hari yang bizi...
Hari Sabtu seawal 5 pagi dah bangun..bersiap2 nak ke Konvoi dan Himpunan IK Nissan Grand Livina di AEON Sitiawan, Perak. Alhamdulillah berjalan lancar dan akhirnya Cik Ina saya berjaya berada dalam antara 818 buah Nissan Grand Livina tercatat dalam Malaysia Book Of Records...best sangat join dapat tambah kenalan dan ukhuwah..Sempat juga ke Lumut dan Teluk Batik lepas event tue..Syok la si kecik dapat main tepi pantai..Malamnya ke Restoran Ikan Bakar..Pengalaman tak boleh lupa bila terlekat tulang ikan gerut-gerut..Azabnya Allah je yang taw tapi Alhamdulillah berjaya keluar juga..Lepas jer dinner trus gerak balik ke SP dan Alhamdulillah sampai kul 12 lebih..

Ahad pulak menapak kenduri..Lepas balik kenduri tue singgah di Pantai Murni Yan..ambik angin petang rasa hilang segala stress...hehe..malam edisi melipat baju bergunung selesai jugak..lega sangat...hihi



Ok2 nampaknya dah melalut sangat nie...Akma pilih tajuk nie sebab kebetulan petang tadi Akma ke rumah "mama effa"..mama effa nie kira "mak" akma dlm biz Shaklee nie..Saja nak ambik aura katanya..hehe

Mama effa nie adalah leaders akma..akma join Shaklee bawah dia..Alhamdulillah mama effa antara yang menyerlah dalam grup jutawan kami..Dalam tempoh setahun mama effa dah berjaya ke tahap yang sangat membanggakan..Mama effa sekarang berada di ranking Coordinator..lagi 2 tapak untuk ke MASTER...Tadi sempat sembang2 dan mama effa cakap dia target sebelum bulan Februari tahun depan untuk dapat MASTER..

Berbalik pada tajuk entry kat ats tue, Akma nak tekankan kat sini pentingnya kita pilih leaders dan grup support yang betul..Jom Akma share setakat pengetahuan Akma yang serba kekurangan nie..Harap2 sudi la baca ek..

1) Leaders HEBAT akan melahirkan anak2 biz yang HEBAT
Seorang leader yang hebat pasti akan bantu sedaya upaya anak biznya untuk berjaya macamnya..takkan biarkan anak biznya terumbang ambing terkontang kanting..Contohnya leader akma sndiri sentiasa guide anak cucu cicitnya..Apa yang kami tak tau mama effa sentiasa tolong...(ayat bodek nie mama..hihi)

2) Pengalaman berharga
Leader HEBAT pasti ada banyak pngalaman berharga..Melalui pengalaman tue makan beliau akan jadi lebih matang dan setiap keputusan yang dibuat adalah keputusan dari seorang yang berfikiran matang..

3) Perancangan
Leader yang HEBAT pasti akan ada perancangan untuk setiap apa yang akan dibuat..bukan main hentam kromo jer..hihi..macam mama effa dah ada target untuk apa yg nak dibuat..

4) Aura positif
Aura dari orang hebat nie mesti semuanya POSITIF belaka..Jadi bila sentiasa dengan aura positif tue, maka secara tak langsung aura tue melekat la pada anak-anak..

5) Group support
Grup support dari leader yang hebat mestilah MANTOPPP !!! Sebab anak2 cucu cicitnya pun hebat2 belaka..Saling menolong tanpa ada rasa iri hati atau dengki..Tue yang akma rasa bila dalam grup kami sekarang..Apa je xtaw tue tanya jer nnt ada je yang akan bantu...memang best sangat..takkan rasa lonely atau terabai...



So pada yang masih tercari-cari satu biz samada secara full time atau part time, kalau berminat tue boleh contact akma...free consultation :-)

sms/wassup/wechat: 013-240 8853 (AKMA)





No comments:

Post a Comment